សាលារៀនបឋមសិក្សា - ត្រូវបានអតីតឈ្មោះដែលបានផ្ដល់ឱ្យទៅសាលារៀនទទួលការឧបត្ថម្ភថវិកាសាធារណៈដ៏អស្ចារ្យនៅក្នុងប្រទេសអង់គ្លេស [ត្រូវការអំណះអំណាង] roomates ផ្តល់ស្តង់ដានៃការអប់រំជាមូលដ្ឋានសម្រាប់ធ្វើការកុមារថ្នាក់ដែលមានអាយុពីប្រាំទៅ 14, សាលារៀនចាកចេញពីអាយុនៅពេលនេះ។ ពួកគេត្រូវបានគេស្គាល់ផងដែរថាជាសាលារៀនឧស្សាហកម្ម។
សាលារៀនបឋមសិក្សាត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីអនុញ្ញាតការធ្វើការងារកុមារថ្នាក់ដើម្បីទទួលបានការបណ្តុះបណ្តាដោយដៃនិងការណែនាំបឋម។ ពួកគេបានផ្តល់នូវកម្មវិធីសិក្សាដែលបានដាក់កម្រិតដោយសង្កត់ធ្ងន់ទៅលើការអានការសរសេរនិងការនព្វន្ធ (ទាំងបី Rs) ផងដែរ។ សាលារៀននេះប្រតិបត្តិការនៅលើប្រព័ន្ធ 'monitorial', ទៅទៀតក្នុងមួយគ្រូបង្រៀនត្រួតពិនិត្យថ្នាក់ធំដោយមានជំនួយពីក្រុមមួយនៃម៉ូនីទ័រដែលបានពិតជាញឹកញាប់សិស្សចាស់ជាងនេះមួយ។ គ្រូបង្រៀនសាលារៀនបឋមសិក្សាត្រូវបានបង់ដោយលទ្ធផល។ សិស្សរបស់ពួកគេត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងសម្រេចបាននូវស្តង់ដារច្បាស់លាស់ក្នុងការអានការសរសេរនិងការនព្វន្ធដូចជាការអានកថាខ័ណដ៏ខ្លីមួយនៅក្នុងកាសែតសរសេរពីរបបផ្ដាច់ការនិងកំពុងធ្វើការចេញត្រឹមនិងប្រភាគ។ [2]
មុនពេលឆ្នាំ 1944 ប្រហែលជា 80 ភាគរយនៃចំនួនប្រជាជនសាលាបានចូលរួមតាមរយៈការទៅសាលារៀនបឋមសិក្សាមានអាយុ 14 ឆ្នាំ។ ដែលនៅសល់ទាំងបានផ្ទេរទៅសាលាអនុវិទ្យាល័យឬសាលារៀនបច្ចេកទេស Junior នៅអាយុ 11 ។ ប្រព័ន្ធអប់រំនេះត្រូវបានផ្លាស់ប្តូរជាមួយនឹងសេចក្តីណែនាំនៃការអប់រំច្បាប់ឆ្នាំ 1944 នេះ។ ការអប់រំត្រូវបានគេ restructured ជាបីដំណាក់កាលរីកចម្រើន roomates ត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាការអប់រំបឋមសិក្សាអប់រំមធ្យមសិក្សានិងការអប់រំបន្ថែមទៀតទេ។ [3]
នៅក្នុងចក្រភពអង់គ្លេសសាលារៀនផ្តល់នូវការអប់រំបឋមសិក្សាត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាសាលារៀនបឋមសិក។ ពួកគេជាទូទៅ, ការផ្តល់ម្ហូបអាហារសម្រាប់កុមារដែលមានអាយុពីបួនទៅ eleven (ទទួលភ្ញៀវទៅប្រាំមួយឆ្នាំឬនៅប៉ែកខាងជើងប្រទេសអៀរឡង់និងប្រទេសស្កុតឡែន P1 ដើម្បី P7) ។ ជាញឹកញាប់សាលាបឋមសិក្សាត្រូវបាន subdivided ចូលទៅក្នុងសាលារៀនរបស់ទារកសម្រាប់កុមារអាយុពីបួនទៅប្រាំពីរនិងសាលារៀន Junior សម្រាប់អាយុប្រាំពីរទៅ 11 ។ នៅក្នុងភាគតិច (បន្ថយ) នៃតំបន់ដែលមានគឺ "ទាំងបីថ្នាក់" ប្រព័ន្ធកុមារទៅសាលារៀនឬទាបជាង "សាលារៀនជាលើកដំបូង" រហូតដល់ប្រហែល 9 បន្ទាប់មកសាលារៀនពាក់កណ្តាលរហូតដល់ប្រហែល 13 សាលារៀនខាងលើបន្ទាប់មកក្នុងកន្លែងទាំងនេះពាក្យនេះ "សាលាបឋមសិ" មិនត្រូវបានប្រើជាធម្មតា។
សហរដ្ឋអាមេរិក [កែប្រែ]
អត្ថបទដើមចម្បង: ការអប់រំនៅក្នុងសហរដ្ឋអាមេរិក
សាលារៀនបឋមសិក្សានៅក្នុងខេន, 1946
នៅក្នុងសហរដ្ឋអាមេរិក, សិទ្ធិអំណាចដើម្បីប់ងវិស័យអប់រំរស់នៅ constitutionally ជាមួយរដ្ឋជាលក្ខណៈបុគ្គលនោះទេ។ អាជ្ញាធរដោយផ្ទាល់នៃសភាសហរដ្ឋអាមេរិកនិងសហព័ន្ធរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកក្រសួងអប់រំត្រូវបានកំណត់ជាសំខាន់ទៅបទបញ្ញត្តិនិងការអនុវត្តនៃសិទ្ធិរដ្ឋធម្មនុញ្ញសហព័ន្ធ។ អាជ្ញាធរមានសមត្ថកិច្ចត្រូវបានអនុវត្តដោយប្រយោលដ៏អស្ចារ្យតាមរយៈការផ្តល់មូលនិធិសហព័ន្ធនៃកម្មវិធីជាតិនិងជំនួយប្លុក; ប៉ុន្តែមិនមានកាតព្វកិច្ចនោះទេលើរដ្ឋណាមួយដើម្បីទទួលយកមូលនិធិនេះនិងរដ្ឋាភិបាលសហរដ្ឋអាមេរិកបើមិនដូច្នេះទេអាចនឹងស្នើប៉ុន្តែមិនបង្ខំគោលដៅថ្នាក់ជាតិេគលបំណងនិងបទដ្ឋាន roomates ជាទូទៅកុហករបស់ខ្លួនលើសពី យុត្តាធិការ។
ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ, ការសិក្សាអប់រំបានមានការវិវត្តន៍ស្របទាក់ទងនៅទូទាំងសហរដ្ឋអាមេរិក។ រដ្ឋទាំងអស់បានធ្វើការវែកញែកជាប្រវត្តិសាស្ត្ររវាងពីរប្រភេទនៃ K-12 និងការអប់រំនិងទាំងបីប្រភេទរបស់ K-12 និងសាលារៀនមួយ។ ប្រភេទនៃការអប់រំគឺបឋមសិក្សានិងមធ្យមសិក្សានិងប្រភេទនៃសាលាគឺសាលារៀនបឋមសាលារៀនពាក់កណ្តាលឬថ្នាក់ទាបខ្ពស់និងសាលារៀនខ្ពស់ (ជាប្រវត្តិសាស្ត្រ "ជាន់ខ្ពស់" សាលារៀនខ្ពស់ដើម្បីសម្គាល់វាពីសាលារៀន Junior បាន) ។
ការអប់រំបឋម (ឬ "សាលាបឋមសិ" អត្ថន័យ "ការអប់រំបឋមសិក") នៅតែ tends ដើម្បីផ្តោតទៅលើការសិក្សាអប់រំវវមូលននិងជំនាញសង្គម, ការបង្ហាញពីកុមារទៅជួរធំនៃការលៃតម្រូវចំនេះដឹងជំនាញនិងអាកប្បកិរិយាពួកគេត្រូវការដើម្បីទទួលបានជោគជ័យនៅក្នុងជីវិត - និងជពិេស, នៅក្នុងសាលារៀនអនុវិទ្យាល័យ។ ការអប់រំមធ្យមសិក្សាឬអនុវិទ្យាល័យតែងតែបានផ្តោតទៅលើការរៀបចំសម្រាប់ការអប់រំខ្ពស់ជាងក្មេងជំទង់ឬ / និងសម្រាប់អាជីពក្នុងឧស្សាហកម្មពាណិជ្ជកម្មឬមុខជំនាញដែលមិនទាមទារឱ្យមានការសិក្សាមួយដឺក្រេ។
សាលាបឋមសិក្សាត្រូវបានគេតែងតែចំណុចសំខាន់នៃការផ្តល់សម្រាប់វិស័យអប់រំបឋមសិកនិង (ជាន់ខ្ពស់) នៅវិទ្យាល័យត្រូវបានតែងតែចំនុចប្រសព្វនៃមធ្យមសិក្សា។ ដើមសាលារៀនបឋមសិក្សាត្រូវបានមានន័យដូចនឹងការអប់រំបឋមទទួលយកកុមារពីមតេ្តយ្យតាមរយៈការ 8 ថ្នាក់ទីនិងអនុវិទ្យាល័យទាំងមូល coextensive ជាមួយសាលារៀនថ្នាក់ខ្ពស់ 9-12 ។ ប្រព័ន្ធនេះគឺជាបទដ្ឋានក្នុងសហរដ្ឋអាមេរិរហូតដល់ឆ្នាំបន្ទាប់ពីសង្គ្រាមលោកលើកខ្ញុំទេព្រោះកុមារភាគច្រើននៅក្នុងផ្នែកភាគច្រើននៃអ្វីដែលជាការបន្ទាប់មកនៅតាមជនបទដែលភាគច្រើនសហរដ្ឋអាមេរិកអាចចូលទៅបន្ថែមទៀតនោះទេជាងថ្នាក់ទី 8 ។ សូម្បីតែនៅពេលដែលសាលារៀនបានខ្ពស់ដែលអាចរកបាន, ពួកគេមិនអាចចូលដំណើរការបានជាញឹកញាប់។
ក្នុងនាមជាប្រជាជនបានកើនឡើងកាន់តែខ្លាំងឡើងនិងបានក្លាយជាទីកែុងនិងជនបទជាយក្រុងជំនួសឱ្យការ schoolhouse បន្ទប់មួយទៅបន្ទប់-បានផ្ដល់វិធីទៅ schoolhouse ពហុបន្ទប់ roomates បានក្លាយជាសាលារៀនជាច្រើនទៀត។ នេះផលិតជាប្រភេទទីបីនៃសាលា - នៅវិទ្យាល័យ - ដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីផ្ដល់នូវការរៀបចំអន្តរកាលពីសាលាបឋមទៅសាលាអនុវិទ្យាល័យ, ដូច្នេះបម្រើការជាស្ពានរវាងសាលារៀនបឋមសិក្សានិងវិទ្យាល័យ។ បឋមកប្រតិបត្តិជាធម្មតាតាមរយៈថ្នាក់មត្តេយ្យថ្នាក់ទី 6; ដែលវិទ្យាល័យ, housed ញឹកញាប់នៅក្នុងអគារដូចសាលារៀនខ្ពស់ជាន់ខ្ពស់, បន្ទាប់មកគ្របដណ្តប់ថ្នាក់ទី 7 តាមរយៈ 9 និងសាលារៀនខ្ពស់ជាន់ខ្ពស់ប្រតិបត្តិថ្នាក់ទី 10 តាមរយៈការ 12 ។ ក្នុងពេលជាមួយគ្នានេះថ្នាក់ទី 9 ដែលបានសម្គាល់ការចាប់ផ្តើមនៃសាលារៀនខ្ពស់សម្រាប់គោលបំណងនៃការគណនា GPA បាន។
វាជាធម្មតាក្នុងអំឡុងពេលសម្រាប់មន្ទីររដ្ឋនៃការអប់រំដើម្បីបញ្ជាក់ (នៅក្នុងរដ្ឋកាលីហ្វ "សម្គាល់") គ្រូបង្រៀនដើម្បីធ្វើការនៅក្នុងវិស័យអប់រំបឋមសិក្សាឬអនុវិទ្យាល័យទាំងនេះ។ វិញ្ញាបនបសាលាបឋមសិក្សាមួយមានលក្ខណៈសម្បត្តិកាន់ដើម្បីបង្រៀនប្រធានបទនៅក្នុងថ្នាក់ណាមួយតាមរយៈការរបស់ K 8 និងរបស់គាត់ / នាងប្រធានបទដ៏សំខាន់និងអនីតិជននៅក្នុងថ្នាក់ទី 9 ។ វិញ្ញាបនបសាលាអនុវិទ្យាល័យមួយមានលក្ខណៈសម្បត្តិកាន់ប្រធានបទដើម្បីបង្រៀននៅថ្នាក់ទី 7 និងទី 8 ណាមួយនិង / មុខវិជ្ជាដ៏សំខាន់មួយរបស់នាងនិងអនីតិជនរបស់គាត់នៅក្នុងទី 9 ថ្នាក់ទី 12 តាមរយៈការ។ ប្រធានបទមួយចំនួនដូចជាតន្ត្រី, សិល្បៈរាងកាយនិងការអប់រំពិសេសបានឬអាចត្រូវបាន conferred K ដែលជាអ្នកតាមរយៈទី 12 វិញ្ញាបនប័ត្រការបង្រៀន។
ដោយទសវត្សឆ្នាំ 1960 ចុងបន្ទាត់នៃការផ្លាស់ប្តូររវាងបឋមសិក្សានិងអនុវិទ្យាល័យចាប់ផ្តើមទៅព្រិលនិងវិទ្យាល័យបានចាប់ផ្តើមទទួលបានជំនួសដោយសាលារៀនកណ្តាល។ ការផ្លាស់ប្តូរនេះជាធម្មតាបានឃើញផ្ដល់ឡើងវិញនៃថ្នាក់ទី 9 ទៅ (ជាន់ខ្ពស់) រៀននៅវិទ្យាល័យជាមួយនឹងថ្នាក់ទី 6 reassigned ទៅសាលារៀនពាក់កណ្តាលជាមួយនឹងថ្នាក់ទី 7 និងទី 8 ។ អស់រយៈពេលជាច្រើនទសវត្សរ៍ជាបន្តបន្ទាប់នៅក្នុងរដ្ឋជាច្រើនបានឃើញផងដែរតម្រឹមឡើងវិញនៃវិញ្ញាបនប័ត្រគ្រូបង្រៀនដោយមាន 6 ថ្នាក់ទីញឹកញាប់ឥឡូវនេះបានរួមបញ្ចូលនៅលើវិញ្ញាបនបត្រការបង្រៀនអនុវិទ្យាល័យ។ ហេតុដូច្នេះហើយចំណែកឯ 20-សតវត្សទីអប់រំអាមេរិកចាប់ផ្តើមជាមួយនឹងសាលារៀនបឋមសិក្សាដែលបញ្ចប់ក្នុងចំណាត់ថ្នាក់នៅថ្នាក់ទី 8 នៅសតវត្សរ៍ទី 21 ចាប់ផ្តើមជាមួយនឹងសាលាបឋមអាមេរិចបានបញ្ចប់នៅថ្នាក់ទី 5 នៅក្នុងយុតាធិការជាច្រើនទៀត។
ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ, ប្រព័ន្ធចាស់ជាងធ្វើជាប់លាប់នៅក្នុងយុតាធិការជាច្រើនទៀត។ ខណៈពេលដែលពួកគេស្ថិតនៅក្នុងជនជាតិភាគតិចនៅថ្ងៃនេះដោយនៅតែមាន roomates ស្រុកសាលារៀនជំនួសឱ្យការទទួលយកថា "សាលារៀនពាក់កណ្តាល" ដែលនៅតែស្គាល់ច្បាស់រវាងវិទ្យាល័យនិងជាន់ខ្ពស់។ ដូច្នេះសាលារៀនខ្ពស់អាច 9-12, roomates គឺភាគច្រើនជារឿងធម្មតាឬ 10-12 ។
ការផ្លាស់ប្តូរនៃការអប់រំបឋមគឺជាភស្តុតាង។ ជាមួយនឹងការកើនឡើងថេរស្ថិរភាពនៅក្នុងភាពចម្រុះនៅក្នុងទូទាំងប្រទេសសូមស្វាគមន៍មកដល់សាលារៀនដែលមាន Thunderbird បឋមដែលជាវិធីសាស្រ្តនៃការអប់រំគ្រូបង្រៀនត្រូវតែសម្របខ្លួន។ ខណៈពេលដែលសិស្សនិស្សិតនៅមហាវិទ្យាល័យនៃសតវត្សទី 21 បានយកជាមូលដ្ឋានថ្នាក់រៀននៅក្នុងសាលាបឋម (សិក្សាសង្គម, វិទ្យាសាស្រ្ត, វិចិត្រសិល្បះភាសាជាដើម) ។ សាលារៀនជាច្រើននាពេលបច្ចុប្បន្ននេះត្រូវបានផ្លាស់ប្តូរកម្មវិធីសិក្សារបស់ពួកគេហើយបញ្ចូលថ្នាក់រៀនដូចជាការអប់រំចិនកុកងឺ។ បើទោះបីជាការសិក្សាអប់រំថ្នាក់ធម្មតាគឺកំពុងស្ថិតក្នុងការអនុវត្តដែលជាវិធីសាស្រ្តផ្សេងគ្នាកំពុងត្រូវបានជួបប្រជុំគ្នាដោយអ្នកគ្រប់គ្រងនិងគ្រូបង្រៀនក្នុងគោលបំណងដើម្បីឱ្យមានប្រសិទ្ធិភាពបង្រៀនសិស្សទាំងអស់, និងរក្សាឡើងជាមួយនឹងការផ្លាស់ប្តូរសង្គមនិងការវិវត្តិមួយ។
sekolah tpa | Buku Administrasi Sekolah | Administrasi Madrasah | ukg online
Tidak ada komentar:
Posting Komentar